Zayıflama hikayem

Bu yazı bir azim hikayesidir aslında ... Üzülebilirsiniz ya da gülebilirsiniz . Herşey ergenliğimden sonra başladı erken ergenliğe girdiğimde hormonlarım tavan yapmıştı boy uzamam durmuş kilo alımım artmıştı . En lezzetli yemekleri afiyetle yiyor tabağı ekmekle sıyırıyordum doymadıysam bi tabak bi tabak daha koyuyordum . Beni tam anlamıyla doyuranlar hamburgerler en buyuk boy patates kızartmaları ekmek arası yiyecekler bol pilavın üstüne 1 kaşık sebzeler oldu. Yanında içtiklerimin haddi hesabı yoktu . 2,5 lt kolayı tek başıma içecek kapasitem vardı . Eski kıyafetlerim olmuyor heryerimden et çıkıyordu . Alışverişe gittiğimde 50 beden pantolon bana olmuyordu. Yüzüm genişlemiş elime yüzük takamıyordum . Beğendiğim bileklik başkasında zarif dururken bende boğumlanmış bir et gibi lastik görevi görüyordu . Ben o gördüğüm beğendiğim herşeyi almak istiyordum . Yazın bikini giymek mayoyu atmak , bir bayan gibi etek giymek istiyordum. 
Bir karar almıştım o tartıya doktor eşliğinde çıkacaktım ve sağlıklı zayıflayacaktım . 
 Hemen testler yaptırdım . Tartıya çıktım " üç basamaklı sayılardan korkarım " derkennnnnn evettt üç basamaklı sayıdaydım rakamla yazmayacağım tam tamına yüz kırk iki kilo !!!! Boyum 1.55 düşünün bi hayal edin bakalım o kilo bende nasıl duruyordu ? Anlatamam işte onu ...merdiven çıkamıyor çarşıda gezemiyor herkes bana bakıyormuş gibi hatta arkamdan ohaaaaa diyormuş gibi hisediyordum psikolojim dipteydi bense depresyonda !!!
Hemen vücut analizim yapıldı . Doktor bana herkesin önce ve sonrasını gösterdi. Sonuç harikaydı bende böyle resimlenecektim . Diyet listemde kibrit kutusu kadar bir peynir olmadı ? Günde 6 dilim ekmekte yemedim . Diyetisyen bana şaka yapıyor gibi geldi . Yan oda da bir kuyruk vardı . Ne bu diye baktım akupunktur ! Kesin zayıflatıyor % 100 etki sözlerini beynime kazıdım . Araştırdım iğneli bir sistem ! Can yakabilir ?!  Denesem ölmem ki dedim . Randevumu aldım ve tedaviye başladım . Kolayı bıraktım , çayıma kahveme şeker koymamayı öğrendim , ekmeği tam tahıllı olarak yemeye başladım , pilava veda ettim . Sonuç mu ne oldu ? 5 ayda 40 kilo verdim . Metebolizmam durmuştu ! Aman bu saatten sonra ben kilo veremem bu benim kilom diyerek yüz iki kilo olarak bir ay zaman geçirdim . Googleye sadece diyet nasıl zayıflanır zayıflama taktikleri zayıflama şu diyeti bu diyeti yazdım . Bunu hemen hemen her kadın yapıyordur bende yapayım dedim . Ol ma dı !!!!
Kolayı şekeri pilavı bıraktıktan sonra tekrar başlamadım . En azından kilomu sabit tutayım dedim ! Bedenim 46-48 arası değişiyordu . Ne yapsamda en az 40 beden olsam diye düşünürken yeşil çay ile tanıştım . Aman bu ne be ne iğrenç mis gibi karadeniz çayı varken ? Dedim dedim ama şimdi on bardak olsa içecek kadar çoks eviyorum vücudumu toksinden arındırıp metebolizmamı hızlandırdı tekrar akupunktura devam dedim kendime yüz iki kilodan , seksen beş kiloya düştüm . Tıka basa yedim engeld eğildi hiçbirşey benim için ben bunu başarıyordum . Günde 30dk yürümeyi hiç ihmal etmedim . Yüz iki kilodan , seksen beş kiloya 3 ayda düştüm . Metebolizmam alarm veriyordu sanki kış uykusuna yattı diyordum kendime ... İkinci duraksamamdı bu . Beklerim bi süre nasılsa canlanır ya diyordum . Canlanmadı !!!!! 2 ay bekledim yapmadığım şey kalmadı ! Bu sefer sporla mı zayıflasam diyordum ?
İnternette googleye zayıflama diyet yerine spor merkezleri yazdım !!! Daha disiplin isteyen bir işti bu ! Başaracaktım para verecektim , param boşuna gitmemeli ve ben daha ince bi bedene sahip olacaktım ve de sağlığım için bunu yapacaktım dedim ! Yapmaya başladım spor salonuna yazıldım . Bi eğitmen beni tarttı vücut kitle endeksime baktı . Sen kilolu değilsin sen yağlısın dedi bana . Nasıl yağ dedim ? Hayvanlardaki gibi yağlısın işte ha hayvan yağı ha insan yağı aynı seydedi. !!! Verdiğim parayla rezil oluyorum konuştuğuna bak falan diyorum kendi kendime ... Bu yağları yakacaksın dedi. Ben bunun için burdayım dedim . Eminsen başlayalım dedi . Başladım spora...
Bir program hazırlamış ki akıllara zarar bu kadın deli yahu dedim ! 15 kilo bacakla ağırlık mı kaldırılırmış ? Kaldırılırmış arkadaş ! Başardım ... Başardımda ertesi sabaha yataktan kalkamadım ! Heryerimde bir ağrı üstümde tonlarca kilo varmış taşıyormuşum gibi bi his ! İlk günden sporu bırakmak bana göre değil azim etmiştim ? Başaracaktım ben bunu! 1 saat geç gittim spora vucudumu yuruyus bandında ısıttım 30 dakika boyunca yokuş yukarıya yürüdüm terler akıyordu , sonra eliptikte 15 dakika koştum bacak bölgemi inceltmek için iç bacak ve dış bacak hareketlerini yaptım oh spor bitmişti ben bu programı 2 ay uyguladım günde bir saat spor yaptım kendime bir saat ayırdım kendim için bir saat spor yaptım . Hafta sonu spor yapmama kararı aldım vucudumu dinlendirmeliyim dedim ama bu seferde beynim bana spor sinyali gönderdi . Bende spor yapmak yerine evde apatrumanda merdiven inip çıktım 15 dakika boyunca . Unutmayın günde yaptığınız spor siz uyuyana kadar etkisini gösterir mesela sporda 300 kalori yaktıysanız siz uyuyana kadar vücut devam eder 300 250 200 150 100 ....ama şekerli birşey yiyip içtiğinizde bu durur ! Neler yedim neler içtim anlatayım ...
Ama önce şunu belirteyim uykumu düzene soktu. Ve günde 6 kere yemek yiyorum !öğün atlamıyorum !
Sabahları kalktığımda vücut direncim için çay (şekerli 2 yıdum içe iliyorum)peynir zeytin yumurta  1 dilim ekmek domates ( ben bal sevmiyorum ama kullanabilirsiniz tereyağsız , cünkü bal doğal şekerdir ) sabahları 9-10 gibi kahvaltı yapıyorum .
Saat 12de elma yiyorum greyfurtla birlikte toksinlerden arındırıyor ve yağ yakımını hızlandırıyor .
Saat 2de ise öğlen yemeğimm en sevdiğim öğünüm , tavuk et makarn salata sebze çorba ... Mesela haşlanmış makarna ve salata / çorba ve köfte / haşlanmış tavuk ve yoğurt / sebze ve yoğurt / et ve salata / balık ve salata gibi kombinlerle yemek yiyorum ve bir dilim tam tahıllı ekmekle birlikte .
Saat 4de çay saatim var formun pirinç ve mısır patlakları bayıla bayıla yiyorum sınırsız çay içiyorum şekersiz . Kahve yağ yakıcıdır bol bol için ama sütlü şekerli değil . Süt tozu zararlıdır ! Ve kuruyemiş ile yer değiştirebilir mısır patlağı ölçüsü bir avuç olacak . Fındık , badem , günkurusu , kuru incir , ceviz ayrıca tatlı isteğinizide bastıracaktır .
Akşam saat 7 gibi akşam yemeğim sebze , tavuk , et yiyorum . Akşamları makarna ve çorba benim menümde yok . Her yemeğin yanında salatamı yapıyorum üstüne nar ekşiside döküyorum yağda döküyorum ama bir çay kaşığı yapıyorum bunları .
Saat 9 gibi yeşil çay saatim yine fındık , badem , ceviz yiyorum . Aç uyumuyorum . Kuruyemiş yoksa  greyfurt yada mısır patlağı yiyorum.
Bunları yerkende günde 3lt su içiyorum . Önemli olan kilo vermek değil vücutta ki yağı yakmak bunu anladım . Rastgele yapılan diyetler kas-su kaybına neden oluyor buda zayıfladıkça etlerin sarkmasına neden oluyor . Yağ yakımı en zor şey. Bu spor sayesinde oluyor ! Keşke bir ilacı olsa da hop diye zayıflasak diyorum hala sporla birlikte 13 kilo verdim ve 2 beden daha inceldim . Her tartı gununde daha çok hırslanıyorum . Asla her hafta tartılmadım . Ölçüm günleri aç karna uyandığım gibi spor salonuna gidip öyle tartıldım . Vucut günde 2-3 kilo alabiliyor düşünsenize 3lt su 1gr etmiyor yani !!! Hiç mi çikolata pasta yemedim ? Yedim ama yeteri kadar ! Özel günlerde bitter çikolata yedim ya da petito ! Çünkü vücut bunu istiyor ! Künefeye bayılırım künefede yedim ama yakmasını bildim ! Pilav  yediysem 15-20 dakika fazla yürüdüm ! Şunuda söyleyeyim yağ yakımı için plates değil kardiyo çalışmanız gerekli plates sadece vucuda şekil verir ve sıkılaştırır ama yağı sıkılaştırıp ne yapacaksınız ki ? Önce yağı yakın sonra vucudu sıkılaştırın ki daha fit bi görünüme sahip olun !
Bu yazı çok uzun oldu burada bırakayım sorunuz olursa bana yazın her türlü sorunuza cevap verebilirim . Unutmayın kas ve su kaybetmeyin yağ yakın ! Spora ağırlık verin 3 lt suyu (limonlu içebilirsiniz yağ yakımına yardımcı ) için maden suyunu unutmayın !!!

1 yorum :

  1. masallah ya valla tebrik ederim seni zoru basarmıssın :D bide güzel anlatmıssın cok hosuma gitti :)

    YanıtlaSil

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka